Sunday 6 April 2014

Brazil with S

On our trip to Brazil in the end of last year I had enough time to sketch some stuff so the first was the sketch of my mom watching TV at her house. She complained about the size of her nose and requested me to do a Photoshop in her face and we laugh when I said that was impossible.... :)
Also I had the opportunity to sketch the lovely garden of my husband's grandmother (also my grandmother by consideration) but unfortunately I could't transfer how magnificent it is. Lovely fruit trees, birds and the old red ceramic floor.
We had some time to chill out on my in-laws' pool and to change my tan from very white to very red color. Maybe I'm not used anymore to the hard sun that there is in Brazil...

Na nossa viagem ao Brasil no fim do ano passado eu tive a oportunidade de desenhar um pouco, entao meu primeiro desenho foi o da minha mae assistindo TV na casa dela. Ela reclamou do tamanho do nariz dela e pediu para eu fazer um Photoshop no rosto dela e demos risada quando eu falei que era algo impossível... :)
Eu também tive a oportunidade de desenhar o adorável jardim da avo do meu marido (que e minha avo também) mas infelizmente não consegui traduzir quão magnifico ele e. Adoráveis arvores frutíferas, pássaros e o velho chão de cerâmica vermelha.
Tivemos um tempo de descansar na piscina da casa dos meus sogros e mudar meu bronzeado de muito branco para muito vermelho rs. Talvez eu não esteja mais acostumada ao forte sol do Brasil.


 Mom's portrait

 Grandma's garden

Pool at my in-laws' house

No comments:

Post a Comment