Saturday 2 February 2013

Welcome! Bem-vindo!

My name is Tatiana and I started to be interested in drawing when I was 8. I remember when I was doing my homework and my mom saw one of my drawings (a grandmather and her cat in a rocking chair) and decided to enrol me in an art course which I attended from my 8th to 11th year of age learning all techniques - from simple gouache painting, woodcut, prints and oil painting. 
I'm very addicted in art, photography and drawings in general - specially watercolour - and here I will post some of my drawings and pictures from my studies and from my travels... I hope you enjoy!
There are also two people that inspired me to do this blog, one is my friend Helen Almenara that one day will organize an exposition of my drawings hahaha (as I usually give my drawings as a gift for the people she proposed me to photograph before) and Miriam, friend of a friend of mine Isa (Isadora Tálamo) that presented me her blog. I really love her drawings, she is very good, check her blog: http://mimisaquarelles.blogspot.co.uk/

Meu nome é Tatiana e eu tomei interesse em desenhar quando tinha 8 anos de idade. Eu lembro que estava fazendo lição de casa e minha mãe me viu desenhando (uma vovó com seu gato numa cadeira de balanço) e resolveu me matricular em um curso de artes que fiz dos meus 8 até 11 anos de idade. Aprendi diversas técnicas desde tinta guache, xilogravura até pintura a óleo.
Eu sou uma adicta assumida a arte, fotografia e desenhos em geral - especialmente aquarela - e aqui vou postar alguns de meus desenhos e fotos de meus estudos e viagens. Espero que você goste!
Tem duas pessoas também que me inspiraram as fazer este site, uma é a minha amiga Helen Almenara, que um dia irá fazer uma exposicao dos meus trabalhos hahaha (como estou acostumada a dar meus trabalhos ela me deu a idéia de fotografá-los antes) a a outra é a Miriam, amiga de uma amiga minha Isa (Isadora Tálamo) que me apresentou o blog dela. Eu amo os desenhos dela, ela é muito boa, de uma olhada: http://mimisaquarelles.blogspot.co.uk/


No comments:

Post a Comment